zdrowe odżywianie dzieci

Zdrowe odżywianie dzieci

Istniejąca od niedawna moda na zdrowe odżywianie sprawia, że staliśmy się dużo zdrowszym społeczeństwem niż jeszcze kilkanaście lat temu. Moda na bycie fit, że bardzo porządnym zawodem stał się zawód dietetyka lub trenera osobistego. Wszyscy Polacy niezależnie od wieku zaczęli interesować się zdrowym odżywianiem i uprawianiem sportu. Jednym z bardziej pozytywnych aspektów tej mody jest jej wpływ na zdrowe odżywianie dzieci.

Na czym polega zdrowe odżywianie dzieci?

Zdrowe odżywianie dzieci to przede wszystkim zapewnienie takiej diety, która będzie bogata we wszystkie niezbędne składniki mineralne i witaminy potrzebne do odpowiedniego rozwoju naszego dziecka. Dieta taka powinna być bogata przede wszystkim w warzywa i owoce. Są to najlepsze i najbardziej naturalne źródła witamin. Żadna suplementacja nie zapewni takich ilości tych niezbędnych do zdrowego rozwoju składników.

Ustalając zdrową dietę pamiętajmy także o tym aby w diecie dzieci jak najbardziej ograniczać sól i cukier. W większych ilościach mają one zgubny wpływ na stan naszego zdrowia. Warto już od małego starać się zaszczepić w dzieciach nawyk unikania tego typu produktów w codziennej diecie.

Ważne jest również unikanie w diecie produktów wysoko przetworzonych oraz tych zawierających mnóstwo konserwantów i ulepszaczy smaku. Nie wpływają one pozytywnie na nasze zdrowie i mogą być w przyszłości przyczyną powstawania nowotworów.

Zdrowa dieta dla dzieci

Aby utrzymywać zdrową dietę dla dzieci należy przestrzegać kilku ważnych zasad:

Najważniejsze jest śniadanie!

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Zapewnia on energię na większą część dnia, dlatego powinien być odpowiednio zbilansowany. Powinien być także sycący aby nie dopuścić do odruchu podjadania w trakcie dnia.

Drugie śniadanie

Jeśli dziecko śniadanie zjada o dość wczesnej porze warto zadbać także o drugie śniadanie. Mogą to być kanapki z ciemnego pieczywa wykonane w domu. Będzie to zdecydowanie lepsze wyjście niż zakup słodkich przekąsek w sklepiku szkolnym.

Kolacja powinna być lekkostrawna

Kolację powinien stanowić posiłek lekkostrawny. Specjaliści żywieniowi są zdania, że nadmierne objadanie się na wieczór nie jest ani dobrym ani zdrowym pomysłem. Ostatni posiłek w ciągu dnia powinien nie zawierać także zbyt dużo kalorii i powinien być spożyty najpóźniej dwie lub trzy godziny przed zaśnięciem.

Często, ale mniej!

Jest to znana zasada dotycząca wszystkich diet. Zalecany jest częstsze spożywanie mniejszych posiłków zamiast standardowych trzech obfitych w ciągu dnia. Optymalna ilość to 5 niewielkich posiłków. Powinny się one składać z warzyw, owoców, mleka, jaj, produktów zbożowych i chudego mięsa.

Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości co do diety stosowanej przez nasze dzieci zawsze warto poradzić się specjalisty – dietetyka.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

3 thoughts on “Zdrowe odżywianie dzieci

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *